فعاليت مدني به خاطر يك مشت دلار!

اسنادي منتشر شده كه نشان مي‌دهد فعاليت‌هاي مدني و خبرنگاري مسيح علي‌نژاد، فعال رسانه‌اي ضدانقلاب براي مبارزه با جمهوري اسلامي چندان هم مدني و آزادي خواهانه نبوده و او حداقل در سال‌هاي 2015 تا 2018، چند قرارداد با زيرمجموعه دولت امريكا به ارزش بيش از 230 هزار دلار (يك ميليارد تومان) امضا كرده است. اين اسناد در وب‌سايتي كه به انتشار اطلاعات درباره دولت امريكا اختصاص دارد، منتشر شده است. مطابق اطلاعات منتشر شده در سايت www. insidegov. com مسيح علي‌نژاد بين سال‌هاي 2015 تا 2018 سه قرارداد با «شوراي مديران خبررساني» (مشهور به «BBG») وابسته به دولت امريكا منعقد كرده است.  شوراي مديران خبررساني (BBG)، سازماني مشتمل بر تمامي آژانس‌هاي خبري دولت امريكا است كه «صداي امريكا»، «راديو فردا»، «راديو اروپاي آزاد/راديو آزادي» زير نظر آن فعاليت مي‌كنند. در اولين قرارداد، كارفرما (BBG) موظف به پرداخت 61,250 دلار به «مسيح علي‌نژاد» در ازاي ارائه خدمات به عنوان مجري، نويسنده و گزارشگر براي بخش فارسي «صداي امريكا» در بازه زماني «27 مه 2015» تا «30 سپتامبر2016» (6 خرداد 1394 تا 9 مهر 1395) موظف شده است. قرارداد دوم، پرداخت 85,600 دلار به كارپذير در ازاي وظايف فوق‌الذكر را شامل مي‌شود. مدت اين قرارداد از 30 ژوئن 2016 تا 30 ژوئن 2018 (10 تير 1395 تا 9 تير 1397) است. قرارداد سوم نيز با پرداخت 85,600 دلار به علي‌نژاد در ازاي كار از تاريخ اول جولاي 2016 تا 31 آگوست 2017 (11 تير 1395 تا 9 شهريور 1396) موافقت شده است. بيشتر اقدامات مسيح علي‌نژاد در حوزه زنان و مبارزه با حجاب صورت گرفته است. مسيح علي‌نژاد به شدت منتقد عدم شفافيت ديگران است و حال بايد ديد در مورد اين مبلغ كلان و حقوق نجومي از دولت امريكا چه توضيحي خواهد داد. 
كنايه وزير صنعت به برادران مسئولان!محمد شريعتمداري، وزير صنعت فساد برخي برادران و اقوام مسئولان را با يك جمله يادآور شده است كه «تمام مسئولان نظام با يك برادر سرمايه‌گذار پشت در اتاق معاون معدني نشسته‌اند تا مجوز فولاد بگيرند. » برادر سرمايه‌گذار يادآور برادران برخي اعضاي دولت است كه اكنون يا پرونده‌شان در حال بررسي است و يا در بازداشت به سر مي‌برند. اما گويا وزير صنعت افراد ديگري را هم با برادران سرمايه‌گذار مي‌شناسد. افرادي را كه مي‌توان گفت مافيايي كه در مورد بازار فولاد گفته مي‌شود، به آنان برمي‌گردد. پيش از اين در مورد برخي مؤسسات مالي مشكل دار هم گفته شد كه بنيان‌گذاران آنها از مسئولان هستند. 
اصغرزاده: باید به اصلاحات رادیکال فکر کنیمابراهيم اصغرزاده، فعال سياسي اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته كه « اصلاح‌طلب‌ها در اين اعتراض‌ها تحليل غلط ديگري هم داشتند و آن اين بود كه فكر مي‌كردند معترضين كساني بودند كه صندوق رأي را تحريم كرده يا لاييك هستند. در حالي كه بخش مهمي از معترضين نااميداني بودند كه در ارديبهشت ماه با اميد به روحاني رأي دادند و امروز از رأي خود نااميد شده‌اند».  اين در حالي است كه اصلاح طلبان آشوبگران را نه حاميان روحاني و نه لاييك‌ها تصور كردند، بلكه آنها را از طيف سياسي مخالف خود دانستند و رقباي انتخاباتي را به ساماندهي اين شورش‌ها متهم كردند و پس از آنكه عده‌اي آشوبگر با موج سواري بر اعتراضات اوليه مردم به خشونت و آدم كشي و تخريب اموال عمومي روي آوردند، آنها را معترضين و مردم ناميدند و تلاش هايشان معطوف به آزادي آنان شد و البته دغدغه اقتصادي براي مردم را منكر شدند. وی در ادامه گفته است:  به نظر من اصلاح‌طلبان بايد به اصلاحات راديكال فكر كنند. اصلاح‌طلبي را در دو وجه مسالمت‌آميز و خشونت‌آميز ديدن غلط است. مسئله سياه و سفيد نيست. اگر منفعل بوديم مسالمت‌آميز هستيم و اگر حرفي را بلند زديم يعني خشونت بوده است. دهها پله بين روش مسالمت‌آميز و خشونت‌آميز وجود دارد. ما بايد از فرصت استفاده كنيم.
با خون دل، دولت را هل مي‌دهيمعلي شكوري‌راد، فعال سياسي اصلاح طلب مي‌گويد اصلاح‌طلبان هم از دولت و به ويژه تيم اقتصادي آن انتقاد دارند، اما «دليل اينكه اين انتقادات بلند و مكرر بيان نمي‌شود اين است كه آنقدر مخالفان دولت به سوي دولت هجمه مي‌كنند كه ديگر اصلاح‌طلبان چاره‌اي جز حمايت از دولت برايشان باقي نمي‌ماند. »او معتقد است در اين شرايط «اصلاح‌طلبان چاره‌اي جز اينكه دولت را هل بدهند و حمايت كنند، ندارند، اما اين هل‌دادن بعضاً همراه با خون دل خوردن است و اينگونه نيست كه رضايتمندي كامل وجود داشته باشد. » جالب آنكه شكوري‌راد براي توصيف وضعيت دولت به عبارت خون دل خوردن اكتفا نكرده و تأكيد دارد كه «دولت، دولت اصلاح‌طلبان نيست... » اصلاح طلبان مدت‌هاست با شكست خورده ديدن سياست‌هاي دولت روحاني و ناراضي بودن مردم، مي‌كوشند خود را جدا از دولت روحاني نشان بدهند و مسئوليت اين دولت را نپذيرند.